"Legyen mindenki számára használható a környezet és a szolgáltatások!"
Az "Akadálymentes ügyintézés" a fejlesztési projekt definíciója értelmében azt jelenti, hogy
1. a hivatalok és szolgáltatók váljanak alkalmassá az értelmi fogyatékos, a nehezen értő, nehezen beszélő és lassabban gondolkodó, egyszerű vagy idős emberek fogadására és kiszolgálására;
2. hogy a potenciális ügyfelek könnyen érthető tananyagok segítségével felkészülhessenek ügyeik önálló intézésére, megszerezzék a szükséges készségeket és motiváltságot és hogy
3. az őket segítő szociális szakemberek vagy családtagok megtanulják a segítségnyújtás hatékony módját, hogy egy idő után elengedhessék támogatottjuk kezét!
Könnyen érhető oldalainkon (KÉR menűpont alatt) számos könnyen érthető oktatási és tájékoztató anyagot találhat az érdeklődő.
3 videót is talál a témában itt: http://www.downalapitvany.hu/node/1568
Reméljük, hogy ez segít eligazodni az állandóan módosított kifejezések tömegében.
Néhány fontos szabályt előre is kiemelnénk: bármilyen jelzőt is használ a fogyatékosság jellemzésére, az mindig egy főnévre vonatkozzék! Például fogyatékos ember, fogyatékossággal élő programozó, tanulásban akadályozott tanuló, stb. Vagyis, a jelzőből ne generáljunk főnevet, mert az durva, bántó!
Ajánlott kifejezések
Könnyen érthető szövegek készítése
Értelmi fogyatékos ügyfelek felkészítése önálló közlekedésre.pdf
Felkészítés a Mentálisan Akadálymentes Közlekedésre az internet segítségével.pdf